حساب کاربری | عضویت    امروز: ۱۳۹۷ يکشنبه ۱ مهر     
وصیت این جانب آن است که جوانان برومند عزیز هر چه بیشتر با روحانیان و طلاب علوم اسلامی پیوند دوستی و تفاهم را محكم تر و استوارتر سازند.

(وصیت نامۀ سیاسی- الهی امام خمینی قدس سره )

جوانی یکی از نعمت های بسیار بزرگ الهی و ارزش ویژه ای دارد. نمایش قطعه ای از زندگی است که برای خود زیبایی وعظمتی دارد و می تواند تکامل آینده آدمی را رهبری کند و طرز تفکر ما را درباره زندگی عمیق تغییر دهد. همچنانکه جنبه های مثبت شخصیت جوان نباید باعث غرور و خودپسندی او گردد، جنبه های منفی او نیز نباید باعث شود که مطرود شود. چنانچه امام علی-علیه السلام- می-فرمایند: دو چیز است که قدر و قیمت و شأن آن را هیچ کس نمی شناسد مگر کسی که آن دو را از دست داده باشد، یکی جوانی و دیگری تندرستی.
جوانی به دلیل دارا بودن تخیل قوی و حس کنجکاوی می توان آن را دوران تغییر روحی نامید و دوران شکل گیری اندیشه های جدید و بدیع دانست.
حضرت علی -علیه السلام- در این باره می فرمایند: «علیک بالاحداث فانهم اسرع الی کل خیر؛ برتو باد توجه به نسل جوان زیرا جوانان سریعتر به خیر و صلاح می گرایند و حق را می پذیرند. »
امام صادق -علیه السلام- می فرمایند: « بادروا اولادکم بالحدیث قبل ان یسبقکم الیهم المرحبه؛ به فرزندان خود هرچه زودتر بیاموزید قبل از آنکه مخالفین بر شما سبقت گیرند و دلهای فرزندان شما را به سخنان نادرست اشغال نمایند. » و با توجه به اینکه هرم جمعیت ایران بر محورجوان است و با عنایت به اینکه مخاطب پایه در تهاجم گسترده فرهنگی جوانان است، لذا هوشیاری و توجه ویژه مسؤولان و دست اندرکاران فرهنگی اجتماعی کشور (به طور اعم) و متصدیان و متولیان امر تبلیغ (بطور اخص) را می طلبد.
حضرت امام جوانان را بزرگترین ذخایر اسلام و انقلاب به شمار می آوردند که در این میان روحانیون و مبلغان آگاه و دلسوز که رسالت تعلیم و معرفت و معنویت مردم را از انبیاء و اولیاء به ارث برده اند بیش از سایرین در تعیین و ترسیم ارزشهای فرهنگی نسل جوان و به تبع رشد و شکوفایی فرهنگی و اجتماعی جامعه موثر و تعیین کننده خواهند بود ودر منشور دوم انقلاب خطاب به علما و روحانیون می فرمایند: «علما و روحانیون إن شاءالله به همه ابعاد و جوانب مسؤولیت خود آشنا هستند ولی از باب تذکر و تاکید عرض می کنم امروز که بسیاری از جوانان و اندیشمندان در فضای آزاد کشور اسلامی مان احساس می کنند که می توانند اندیشه های خود را در موضوعات و مسایل مختلف اسلامی بیان دارند با روی گشاده و آغوش باز حرفهای آنان را بشنوند و اگر بیراهه می روند با بیانی آکنده از محبت و دوستی راه راست اسلامی را نشان دهید و باید به این نکته توجه کنید که نمی شود عواطف و احساسات معنوی و عرفانی آنان را نادیده گرفت». « با مهر پدری و الفت با آنان برخورد کنید. در غیر اینصورت خدای ناکرده به دام لیبرالها، ملی گراها و یا چپ و منافقین می افتند وگناه این کمتر از التقاط نیست. »
معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با درك این ضرورت و حركت در مسیر تبلیغ تخصصی با اولویت گذاری برای محیط های دانشگاهی، ظرفیت گروه مبلغان جوان را تاسیس کرده است و خواهد کوشید به اهداف و دستاورد های ذیل دست یابد:
1)توسعه و تعمیق بینش و ارزش اسلامی دانشجویان ودانشگاهیان؛
2) شناسایی و ارایه بسته های تبلیغی درمقابله با فعالیت های عرفان ها و مشرب های فكری مسموم وكاذب؛
3) فراهم سازی بستر تعامل وارتباط مستحكم دینی وعاطفی بین مبلغان جوان و دانشجویان.

مهمترین اقدامات:
1. مطالعاتی در مساله شناسی تبلیغ دینی در مقوله جوانان(تجزیه و تحلیل و طبقه بندی موضوعی براساس فراوانی سوالات در حدود بیش از 45 هزار سوال و شبهه كه توسط زائرین و مجاورین طرح شده بود. موضوعات عبارتند از: فلسفه احكام، امامت، معاد، مهدویت، منطق عملی مشاوره ای، قرآن، فلسفه فطرت، تاریخ، توحید، كانون های تهدید، نبوت، فلسفه سیاسی، عدل، فلسفه دین كلام جدید و ادیان غیراسلامی.)
2. برگزاری سلسله نشست ها وکارگاههای تخصصی با هدف دانش افزایی علمی و مهارتی مبلغان در پاسخگویی به پرسش ها و شبهات دانشجویان.
3. مطالعه و ریشه یابی و طبقه بندی شبهات دینی مطرح در محیط های دانشگاهی.
4. برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی تخصصی بین مبلغان و طلاب با هدف دست یابی به راهكارهای پاسخگویی جهت مقابله با گسترش فعالیت فضاهای دانشگاهی.
5. شناسایی، ساماندهی وتربیت مبلغان مستعد و توانمند جهت حضور فرهنگی و تبلیغی در محیط دانشگاه.
6. برگزاری سلسله جلسات نقد علمی كانون های تهدید واهداف فرهنگی و تبلیغی آنها در موضوعات: عرفان های نوظهور، بهائیت، وهابیت، جریان روشنفكری سكولار، تصوف، مسیحیت و صهیونیست.
7. تعداد 700ساعت حضور فعال و منظم فرهنگی و تبلیغی در محیط دانشگاه (دانشگاه فردوسی و...) با محوریت شناسایی و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی در موضوعات عرفان های نوظهور، بهائیت، وهابیت، جریان روشنفكری سكولار، تصوف، مسیحیت و صهیونیست.
8. شناسایی و ساماندهی مبلغان خواهر مستعد و توانمند جهت حضور فعال فرهنگی و تبلیغی در محیط های دانشگاهی.
9. تعریف سیر مطالعاتی علمی و آموزشی منظم با هدف ارتقای علمی مبلغان دانشگاه.
10. تحقیق و پژوهش وتولید مقاله در موضوعات مهم و كاربردی فرهنگی و تبلیغی ناظر به پوشش دهی شبهات دینی به ویژه كانون های تهدید.
11. شناسایی، آموزش و ساماندهی مبلغان مستعد و توانمند جهت حضور فرهنگی و تبلیغی دربرنامه های خدمات فرهنگی و دینی معاونت تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی (پالتاك رضوی، صدای رضوی، حلقه معرفت و...).
12. برگزاری تعداد 69 مورد جلسه كنفرانس مبلغان به مدت 30دقیقه با هدف شناسایی و رفع شبهات دینی و استماع استاد ناظر و ارائه نكات اصلاحی و تكمیلی.
13. برگزاری طرح تبلیغی چهره به چهره گفتگوی آزاد دینی مبلغان با اساتید و دانشجویان و مدیریت جلسات دینی به منظور كشف و استخراج عینی نیازهای دینی در حوزه سؤالات و شبهات دینی و كانون های تهدید فرهنگی و تبلیغی(مشاوره دینی، مناظره، هم اندیشی، جلسه پرسش وپاسخ)
14. نیازشناسی آینده دینی دانشجویان و فضاهای آموزشی و علمی از طریق بررسی های تخصصی میدانی مبلغان اعزامی به دانشگاه.
15. برنامه ریزی واجرای اردوهای فرهنگی، تبلیغی و علمی - آموزشی با حضور مبلغان گروه.
16. شناسایی و دعوت از شخصیت های علمی و فرهنگی و تبلیغی استانی و كشوری جهت آشنایی بیشتر مبلغان با ایشان و تقویت بنیه علمی و مهارتی مبلغان و حمایت، مشاوره و نظارت، كنترل كیفی سطح علمی جلسات.
17. ارائه مشاوره دینی با رویكرد اخلاقی و تربیتی بر اساس آموزه های دینی به منظور كاهش ناهنجاری ها ی اخلاقی و مشكلات روحی و روانی دانشجویان.
18. ایجاد بسترهای پاسخ گویی سریع و به موقع به پرسش ها در موضوعات و نیازهای فكری و معرفتی در محیط دانشگاه.
19. شناسایی و پیشگیری از تزریق شبهات و توسعه شبهات در لایه های مختلف جامعه دانشجویی و دانشگاهی.
20. پاسخگویی انتقادی و تطبیقی به مكاتب فكری واعتقادی.
21. طبقه بندی شبهات قلمرو گروه درمحورهای:
• شبهات حوزه نظام اعتقادی؛
• شبهان حوزه فلسفه سیاسی؛
• شبهات حوزه تاریخ؛
• شبهات حوزه روان شناسی؛
• شبهات حوزه كلام جدید؛
• شبهات حوزه فلسفه دین.
22. برنامه ریزی و راه اندازی میزهای تخصصی در حوزه های علوم اسلامی و انسانی با هدف تحقق راهبرد وحدت حوزه ودانشگاه.
23. ارزیابی، آسیب شناسی، نقد و تحلیل چالش های های موجود در فضاهای علمی و آموزشی توسط دانشجویان و حوزویان نخبه.
24. بررسی مقدماتی ایجاد تعداد 14مورد كارگاه تخصصی بر اساس مطالعات هدفمند.
25. حضور فرهنگی و تبلیغی در منطقه پارس جنوبی(عسلویه) مدیریت فرهنگی، تبلیغ نوشتاری در قالب نشریه حجت، پاسخ به شبهات دینی، برگزاری دوره های آموزشی اخلاق حرفه ای ویژه كارمندان و دوره آموزشی ویژه خانواده ها و... .
26. بررسی و تحلیل آثار علمی- تبلیغی شهید هاشمی نژاد(ره) در حدود بیش از 2000صفحه، مستند سازی و جمع آوری آثار کتبی و صوتی ایشان.
سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات سمتا
 کارگاه شناخت سینمای اخلاقی
تربیت مبلغ خواهران
ثبت نام جذب و گزینش
دوره مسیحیت
نقد فرق تصوف و دراویش
زمانبندی امتحانات بینش مطهر
فراخوان جذب، گزینش و ارتقاء رتبه
پاتوق داستان
ایپرسش
دانلود نرم افزارهای مرکز ملی پاسخگویی
فرم ارسال اخبار شما
لینکستان سایت‌های مرتبط
آخرین اخبار سایر خبرگزاریها
  صفحه اصلی  |   گزارش از مطالب  |   درباره ما  |   اخبـــار  |   دانلود نرم افزار 
Copyright © 2010. All rights reserved.
Developed by WebBox Portal