تاریخ: ۱۳۹۵/۵/۳
اخلاق و آداب در تبلیغ
کتاب در 10 فصل تدوین و به ترتیب با سر عنوان‌ های کلیات، بایسته‌ های اخلاقی و معنوی تبلیغ، اهداف و رسالت ‌های تبلیغ دین، عوامل و شرایط موفقیت در تبلیغ، شیوه‌ های نوین، ویژگی‌ های عملی مبلغان، بایسته ‌های اخلاقی مبلغان، اخلاق اجتماعی مبلغان، آسیب تبلیغات دینی و آسیب ‌شناسی مبلغان...
 
 

نام کتاب: اخلاق و آداب در تبلیغ

نویسنده: حافظ نجفی زنجانی

انتشارات: با همکاری شرکت چاپ و نشر بین‌ الملل و انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام به چاپ رسیده است.

مشخصات چاپ: این کتاب در اندازه وزیری بزرگ، 432 صفحه، قیمت 14 هزار تومان و شمارگان یک هزار و 100 نسخه روانه بازار شده است.

 

کتاب «اخلاق و آداب در تبلیغ» در 10 فصل تدوین و به ترتیب با سر عنوان‌ های کلیات، بایسته‌ های اخلاقی و معنوی تبلیغ، اهداف و رسالت ‌های تبلیغ دین، عوامل و شرایط موفقیت در تبلیغ، شیوه‌ های نوین، ویژگی‌ های عملی مبلغان، بایسته ‌های اخلاقی مبلغان، اخلاق اجتماعی مبلغان، آسیب تبلیغات دینی و آسیب ‌شناسی مبلغان دینی تنظیم شده است.

در سخن آغازین کتاب آمده است:

«تبلیغ در اسلام موضوعی دارای اهمیت ویژه و درک اصول، شرایط، ویژگی‌ ها و ابزار آن راهگشای افراد در این دوران خواهد بود... تبلیغ موفق و کارآمد باید از دلایل مستقل علمی و اصولی و مؤلفه ‌های قوی برهانی برخوردار و از پایه‌ ها و مایه‌ های محکم برای اقناع اندیشه و روح... بهره‌ مند باشد.»

نویسنده کتاب تلاش کرده است بایسته‌ ها و نبایسته‌ های تبلیغ و مبلغان را با نگاه اخلاقی مورد بررسی قرار داده و نیز برخی از آسیب‌ ها را نشان دهد.

وی هم چنین از منظر کتاب، سنّت و عقل، توصیه و راه‌کارهای اخلاقی را ارائه کرده است.

منبع: سایت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها