تاریخ: ۱۳۹۴/۳/۶
جلسه‌ی هم‌اندیشی کارشناسان مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی
جلسه‌ی هم‌اندیشی کارشناسان مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی شعبه مشهد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی مقدم، مدیربخش تلفنی و فضای مجازی مرکز و جمعی از پاسخ‌گویان، ساعت 13 روز 3‌شنبه 5 خرداد1394 در اتاق جلسات کانون بحث و انتقاد دینی شهید هاشمی نژاد برگزار گردید.

 

به گزارش رسالات، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی مقدم ،  مدیربخش تلفنی و فضای مجازی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای کارشناسان این مرکز بیان داشت: هدف از برگزاری این جلسه را ابلاغ سیاستهای جدید مرکز ملی پاسخگویی در حوزه ارزیابی کارشناسان  و بهبود كيفيت فرآيند پرسش و پاسخ دانست و گفت:

اهداف ارزیابی دوره ای کارشناسان فضای مجازی

1- شناسایی و اطلاع رسانی نقاط ضعف و قوت فرایند پاسخگویی

2- شناسایی و اطلاع رسانی نقاط ضعف و قوت پاسخ، پاسخگویان و گروه های پاسخگویی

3- جلو گیری از ارسال پاسخ های ضعیف و نامطلوب حتی المقدور در بخش آفلاین

4- ارائه تحلیل های آماری و محتوایی از آسیب ها و نقاط ضعف و قوت گروه ها جهت ارتقای سطح علمی و مهارتی پاسخگویان

5- ارائه نمودارهای کمی و کیفی شاخصه های علمی و مهارتی پاسخگویان به صورت فردی، گروهی و حتی بخشی

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی مقدم ابراز داشت: سطح بندی علمی کارشناسان مرکز ازمسائل ضروری بوده که موجب ایجاد انگیزه بیشتر در بین کارشناسان خواهد شد

وی با اشاره به تغییر و تحولات سال گذشته در حوزه‌ی پاسخ‌گویی و تأسیس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی شعبه مشهد اظهار داشت: ادامه روند ارزیابی موجب تعیین شدن سطح علمی کارشناسان مرکز خواهد شد

سطح بندی مشخص شده برای کارشناسان با عنوان عالی،خوب ،متوسط،مشروط وضعیف انجام میشود

این سطح بندی و ارزیابی موجب ارتقای علمی و کیفی کارشناسان و پی بردن به اشتباهات ممکن در عرصه پاسخگویی میشود که شخص درصورتی که برخی اشتباهات علمی و محتوایی یا مهارتی را دارد در سدد اصلاح نقاط ضعف خود بربیاید تا پاسخگویی به سؤالات مردم که این مرکز را مورد اعتماد خوددانسته اند با کمترین درصد اشتباه در حوزه پاسخگویی انجام شود . 

ایشان در مورد اولویت‌های این مرکز در سال جدید گفت: رویکرد ما در سال جدید بر این شد که آموزش‌های ضمن خدمت را به صورت جدی پیگیری کنیم، چراکه یکی از مؤلفه‌های ارزیابی دوستان همین مسئله خواهد بود. لذا اولین دوره آموزش بدو خدمت کارشناسان فقه این مرکز را با برگزاری 13روز آموزش پی در پی به پایان رساندیم .

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی مقدم  ضمن تشریح آئین نامه بخش فضای مجازی مرکز ملی برای کارشناسان حضور به موقع و نشاط در پاسخگویی،وپاسخگویی عالمانه را یکی از اصول مهم در عرصه پاسخگویی عنوان کرد و گفت با توجه به اهمیت استفاده ابزاری از فضای مجازی برای پاسخ به سؤالات دینی جوانان و نوجوانان و سایر اقشار مردم تا کنون بخشی از اشکالات نرم افزاری پاسخگویی آنلاین را برطف نموده ایم و امید است در آینده نزدیک با همت وتلاش مهندس چنارانی به وضعیت مطلوب تری دست یابیم

در ادامه استاد سید محمد علی واعظ موسوی مسئول ارزیابی و پشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی نمایندگی خراسان رضوی به تشریح روند پاسخگویی دقیق و استاندارد و برخی شاخصه های ارزیابی پرداختند و نمونه ای از پرسشها و پاسخ ها و مسائلی که در این حوزه نیاز به تذکر و تاکید داشت را اشاره فرمودند.