حساب کاربری | عضویت    امروز: ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۲ مهر     
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
رسانه‌های تصویری و القای غیرمستقیم پیام‌ها:
 ایدئولوژی پنهان
پنجمین جلسه کارگاه آموزشی فضای مجازی ویژه‌ی خواهران مبلغه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال جاری در سالن همایش‌های کانون بحث و انتقاد دینی شهید هاشمی‌نژاد برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگی-تبلیغی رسالات، مسعودی، مدرس کارگاه آموزشی فضای مجازی در پنجمین جلسه‌ی این کارگاه عنوان داشت: رسانه‌های جدید تشکیل شده از محتواهای مطلوب و نامطلوب هستند. مشکل ما تولید محتواهای نامناسب و افرادی هستند که این محتواها را در فضای مجازی و رسانه‌های نشر می‌دهند و البته تقریباً هیچ نظارتی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: زیاد مصرف کردن رسانه‌های تصویری، اخلاق آن رسانه را به فرد منتقل می‌کند؛ فرقی ندارد که شبکه‌ی قرآن را ببیند یا برنامه‌های نامطلوب ماهواره‌ای. لذا فرم و غالب هم در کنار محتوا بسیار مهم است.

مسعودی ضمن تبیین اهمیت مخاطب‌شناسی در زندگی روزمره، آن را اولین مرحله‌ی تبلیغ معرفی نمود و با تأکید بر لزوم شناسایی گستره‌ی نیازهای یک جامعه در محقق شدن یک تبلیغ موفق تصریح کرد: مبلغی که خصوصیات، اخلاقیات، آداب و رسوم و نیازهای یک منطقه‌ی خاص را نمی‌شناسد، نخواهد توانست تبلیغ موفقی را در آن‌جا پیاده نماید.

کارشناس جلسه یکی از مزایای شناخت اثرات ذاتی، محتوا و فرم رسانه‌های مختلف را برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از یک رژیم مصرفی مناسب در خصوص آن رسانه‌ی خاص دانست و گفت: رژیم مصرف یک رسانه یعنی استفاده از آن رسانه به نحوی که نیاز خود را از آن رسانه رفع کنیم، درحالی که کمترین آسیب‌ها متوجه ما باشد.

وی در ادامه با نمایش چند کلیپ به تشریح ویژگی‌های خاص رسانه‌های تصویری و مشخصه‌های این رسانه‌ها در انتقال و القاء مفاهیم به مخاطبان در موضوعات گوناگون پرداخت و اظهار داشت: عواملی در تصویر وجود دارد که جنبه‌ی سرگرم کننده بودن یک پیام را تقویت می‌کند و اثرگذاری آن را نیز به صورت همزمان افزایش می‌دهد.

مسعودی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های رسانه‌های تصویری را «پنهان کردن ایدئولوژی» دانست و ادامه داد: پنهان کردن ایدئولوژی در رسانه‌های تصویری بسیار ساده‌تر از رسانه‌های مکتوب ممکن است و لذا برنامه‌سازان رسانه‌های تصویری در القای بیطرفی خود نسبت به یک موضوع و انتقال عمیق‌ترین و جدی‌ترین پیام‌های ایدئولوژیک به مخاطبین موفق‌ترند.

 

تاريخ: ۱۳۹۴/۸/۹
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
توانمندسازی مبلغان اعزامی فاطمی
دوره عمومی تربیت مبلغ خانواده
فراخوان پذیرش و ثبت نام تبلیغ تخصصی
فراخوان ارتقاء رتبه ی تبلیغی مبلغان 1400
فراخوان دوره نقد تصوف
دوره ی آموزشی جدید
سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات سمتا
تربیت مبلغ خواهران
کوثر هدایت 98
کارگاه مطالعات سینمایی
نقد مسیحیت
نقد عرفان های نوظهور
پاسخگویی به شبهات مذهبی
زمانبندی امتحانات بینش مطهر
فراخوان جذب، گزینش و ارتقاء رتبه
پاتوق داستان
ایپرسش
دانلود نرم افزارهای مرکز ملی پاسخگویی
توانمندسازی مبلغان اعزامی فاطمی
لینکستان سایت‌های مرتبط
آخرین اخبار سایر خبرگزاریها
  صفحه اصلی  |   گزارش از مطالب  |   درباره ما  |   اخبـــار  |   دانلود نرم افزار 
Copyright © 2010. All rights reserved.
Developed by WebBox Portal