حساب کاربری | عضویت    امروز: ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۱ ارديبهشت     
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی تبلیغی رسالات:
 نقد و تحلیل «رخ دیوانه» در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
چهل و یکمین جلسه‌ی انجمن سینمایی طلاب خراسان رضوی، یکشنبه 29 آذرماه سال جاری با نمایش و نقد فیلم سینمایی «رخ دیوانه» در اتاق جلسات کانون بحث و انتقاد دینی شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگی-تبلیغی رسالات، در ادامه ی سلسله جلسات انجمن سینمایی طلاب خراسان رضوی این هفته فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به کارگردانی «ابوالحسن داوودی» مورد نقد اعضای انجمن قرار گرفت.

یوسف‌زاده، دبیر انجمن سینمایی طلاب خراسان در این جلسه اظهار داشت: فیلم رخ دیوانه یازدهمین و آخرین اثر ابوالحسن داوودی در مقام کارگردان است.

وی افزود: به طور کلی «رخ دیوانه» فیلمی با محوریت جوانان است که نگاهی آسیب شناسانه به روابط و مناسبات مدرن برآمده از دنیای مجازی دارد و این مطلب را به شکلی قابل قبول با مخاطب خود سهیم می کند.

یوسف زاده ادامه داد: فیلم روایت قصه خود را از قرار اینترنتی چند جوان شروع می کند و بنا به اقتضای قصه، شخصیت ها و حال و هوایی که در این اتمسفر وجود دارد، ساختاری برای روایت قصه انتخاب شده که بر آمده از همین فضا و جنس روابط و مناسبات این نسل باشد.

این منتقد جوان سینما اظهار داشت: پس از «تقاطع» و «زادبوم» این سومین فیلم داوودی است که در آن از شیوه روایت تو در تو و غیر خطی استفاده می شود.

وی ابراز داشت: در این فیلم علاوه بر تعدد شخصیت ها، جا بجایی راوی و پس و پیش شدن زمان، آن چه به روایت اضافه و تبدیل به نقطه قوت فیلم شده است، رو دست زدن های متوالی به تماشاچی است.

یوسف زاده تأکید کرد: رخ دیوانه بر مبنای روایت های مختلف شخصیت ها پیش می رود. با تغییر راوی واقعیت جدیدی جایگزین آن چه می شود که تا آن لحظه دیده ایم.

وی غافلگیری را علت جذابیت فیلم عنوان نمود و در ادامه بیان داشت: تغییر راوی و بیان واقعیت جدید از زبان او هرچند جالب است اما در برخی لحظات درست اجرا نشدن همین مقوله به اصلی ترین اشکال فیلم تبدیل می شود.

دبیر انجمن سینمایی طلاب خراسان ادامه داد: زمانی که فیلمنامه روایت اول شخص را برمی گزیند راوی این اجازه را ندارد که برای پیشبرد قصه دروغ بگوید.

یوسف زاده خاطرنشان کرد: نویسنده برای این که دست دو شخصیت پیروز و مسعود برای مخاطب رو نشود، با تکیه بر روایت دروغ راوی اش (پیروز) به ما نشان می دهد که صبح فردای شب حادثه ماموران انتظامی به مکان حادثه آمده اند و پیروز با کمک گرفتن از مسعود حضور نیروهای پلیس را در برابر خانه به کاوه و غزل خبر می دهد تا زمینه باج خواهی فراهم شود، در حالی که چنین پیشامدی در داستان رخ نداده است.

وی افزود: بدتر آن که پیشتر از این صحنه، راوی در همان شب رسیدن به خانه اش از مرگ مقتول ابراز افسوس می کند، در حالی که جلوتر پی می بریم که پیش از زمان رسیدن پیروز به خانه مسعود همه ماجرا را برای او گفته است و پیروز فهمیده که همه این رخدادها ساخته و پرداخته خیال مسعود برای به دست آوردن گوشی گرانبهای ماندانا بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: اشکال دیگر فیلمنامه به خرده داستان هایی است که درباره شخصیت های فیلم بیان می شود؛ ماجرای مادر غزل، برادر کاوه، مادر ماندانا و... که می توانست به صورت مختصرتر مطرح شود تا این گونه از ریتم فیلم نکاهد.

 
تاريخ: ۱۳۹۴/۱۰/۱
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات سمتا
کارگاه مطالعات سینمایی
دوره مسیحیت
نقد فرق تصوف و دراویش
تربیت مبلغ خواهران
زمانبندی امتحانات بینش مطهر
فراخوان جذب، گزینش و ارتقاء رتبه
پاتوق داستان
ایپرسش
دانلود نرم افزارهای مرکز ملی پاسخگویی
فرم ارسال اخبار شما
لینکستان سایت‌های مرتبط
آخرین اخبار سایر خبرگزاریها
  صفحه اصلی  |   گزارش از مطالب  |   درباره ما  |   اخبـــار  |   دانلود نرم افزار 
Copyright © 2010. All rights reserved.
Developed by WebBox Portal