حساب کاربری | عضویت    امروز: ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن     
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
پایگاه فرهنگی تبلیغی رسالات:
 کتاب آشنایی با زنان قرآنی
بیشتر امت هاي قدیم، معتقد بودند که عبادت و عمل صالح زن در درگاه خداي تعالی پذیرفته نیست! در یونان قدیم، زن را پلید و دست‌پرورده شیطان می‌دانستند،و رومیان و بعضی از یونانیان معتقد بودند که زن داراي نفس مجرد انسانی نیست و مرد داراي آن هست! حتی در سال 586 میلادي در فرانسه، کنگره اي تشکیل شد تا...

 
 
 

نام کتاب: آشنایی با زنان قرآنی

نویسنده: فواد حمدو الدقس

مترجم: فاطمه حیدری

انتشارات: مشعر

در این کتاب در مورد ضرورت تحقیق اختصاصی در مورد زنان آمده است:

«بیشتر امت هاي قدیم، معتقد بودند که عبادت و عمل صالح زن در درگاه خداي تعالی پذیرفته نیست! در یونان قدیم، زن را پلید و دست‌پرورده شیطان می‌دانستند،و رومیان و بعضی از یونانیان معتقد بودند که زن داراي نفس مجرد انسانی نیست و مرد داراي آن هست! حتی در سال 586 میلادي در فرانسه، کنگره اي تشکیل شد تا در مورد زن و این که آیا زن انسان است یا خیر، بحث

کنند!»

نویسنده در این رابطه ادامه می‌دهد:

«برخی مشابه نبودن حقوق زن و مرد در اسلام را دستاویزي قرار داده‌اند تا بگویند که در اسلام، زن در اجتماع هیچ کاره و فقط براي خانه و زاد و ولد خلق شده است. در صورتی که به هیچ وجه این طور نیست. وقتی که ما به متن اسلام مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم نتیجه آن چه که اسلام در مورد زن می‌خواهد، شخصیت و گرانبها بودن است. در پرتو همین شخصیت و گرانبهایی، عفاف در جامعه مستقر می‌شود، روان‌ها سالم باقی می‌مانند، کانون‌هاي خانوادگی در جامعه سالم می‌مانند و رشید از کار در می‌آیند. گرانبها بودن زن، به این است که بین او و مرد، در حدودي که اسلام مشخص کرده است، حریمی وجود داشته باشد.»

آسیه، همسر فرعون، امّ سلیم، دختر ملحان، بلقیس، ملکه سبأ، خوله، دختر ثعلبه، زینب، دختر جحش، زلیخا، همسر عزیز مصر، ساره، همسر حضرت ابراهیم علیه السلام، سبیعه، دختر حارث، صفورا، همسر موسی علیه‌السلام، فاطمه زهرا سلام الله علیها، ماریه قبطیه، مریم العذراء، میمونه، دختر حارث و هاجر از جمله زنانی هستند که در قرآن کریم از آن‌ها یاد شده است و این کتاب به معرفی آن‌ها پرداخته است.

در قسمتی از متن این کتاب آمده است:

«امّ سلمه می‌گوید که من در اتاق اصلی بودم که خداوند بر پیامبر  صلی الله علیه و آله و سلم این آیه را نازل کرد: «إِنَّما یُرِیدُ الُله لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً»؛ خداوند فقط می‌خواهد پلیدي و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملًا شما را پاك سازد. (احزاب/:33)

پیامبر  صلی الله علیه و آله و سلم گوشه کساء را گرفت و روي خود کشید. سپس دستش را بیرون آورد و به طرف علی علیه‌السلام و فاطمه سلام الله علیها و حسنین اشاره کرده و فرمود: خداوند شما را که اهل بیت من و نزدیکان من هستید، از هر گونه آلودگی پاك گرداند، پاكِ پاك».

ام سلمه در ادامه گوید: «سرم را داخل اتاق کردم و گفتم: من هم یا رسول الله؟ پیامبر  صلی الله علیه و آله و سلم فقط فرمود: تو خوبی».

راویان شیعه و سنی روایت می کنند که پس از نزول این آیه، پیامبر  صلی الله علیه و آله و سلم اغلب اوقات در برابر خانه فاطمه زهرا  سلام الله علیها می ایستاد و پس از آن که به اهل خانه سلام می داد، این آیه را با صدایی بلند می‌خواند و به همگان می‌فرمود: «فاطمه و همسر و فرزندانش، اهل بیت من‌اند».

تهیه و تنظیم: سایت رسالات

 
تاريخ: ۱۳۹۵/۴/۲۸
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات سمتا
نقد مسیحیت
کوثر هدایت 98
نقد فرق تصوف و دراویش
تربیت مبلغ خواهران
کارگاه مطالعات سینمایی
نقد عرفان های نوظهور
پاسخگویی به شبهات مذهبی
زمانبندی امتحانات بینش مطهر
فراخوان جذب، گزینش و ارتقاء رتبه
پاتوق داستان
ایپرسش
دانلود نرم افزارهای مرکز ملی پاسخگویی
فرم ارسال اخبار شما
لینکستان سایت‌های مرتبط
آخرین اخبار سایر خبرگزاریها
  صفحه اصلی  |   گزارش از مطالب  |   درباره ما  |   اخبـــار  |   دانلود نرم افزار 
Copyright © 2010. All rights reserved.
Developed by WebBox Portal