حساب کاربری | عضویت    امروز: ۱۳۹۷ يکشنبه ۱ مهر     
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
 در دفاع از حرم، ملیت ها مطرح نیستند/ اهمیت ایجاد شخصیت در آثار مستند
تهیه کننده مستند «چشم به راه» عنوان کرد: تمامی مسلمانان برای دفاع از حرم زیر لوای یک تفکر جمع می شوند و پرچم کشورها در این رابطه نقشی ندارند.

 
 
 
 
 
 
 
 

به گزارش پایگاه فرهنگی تبلیغی رسالات، محمدمهدی خالقی در جلسه نقد و بررسی دو مستند «چشم به راه» و «یک روز؛ یک زندگی» که در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: ممکن است در مستند «چشم به راه» پرچم افغانستان دیده نشود، اما پرچم ایران هم در آن به چشم نمی خورد؛ دعوای ما به هیچ وجه بر سر پرچم نیست.

وی افزود: تمامی مسلمانان برای دفاع از حرم زیر لوای یک تفکر جمع می شوند و آن تفکر دفاع از مقدسات است؛ پرچم کشورها در این رابطه نقشی ندارند.

خالقی با بیان این که زمانی در ایران اجازه تشییع پیکر شهدای مدافع حرم داده نمی شد، اظهار کرد: جنگ سوریه بر خلاف برنامه ریزی های دشمنان اسلام موجب وحدت و همدلی بیشتر میان مسلمانان شد.

تهیه کننده مستند «چشم به راه» اضافه کرد: برای تنظیم و تصحیح رابطه ایرانیان و مهاجرین افغانستانی، به یک برنامه ۵۰ ساله نیاز داشتیم، اما خون شهدای مدافع حرم، این مسیر را به چند سال تقلیل دادند.

اهمیت ایجاد شخصیت در آثار مستند

حجت الاسلام مصطفی یوسف زاده، منتقد جوان سینما نیز در مورد مستند «چشم به راه» گفت: این مستند زندگی همسر شهیدی را روایت می کند که از همسر خود بی خبر است و در این رابطه موقعیت هایی تصویر شده است؛ اما موقعیت هایی که برای ما ترسیم شده، دیالکتیکی میان موقعیت و شخصیت ایجاد نمی کند.

وی با تأکید بر اهمیت رسیدن به شخصیت در هنر سینما و مستندسازی، ابراز کرد: اصلاح برخی اشکالات مانند تغییر لحن، اشکالات فرمی و برخی از کات های بی معنی می توانست مستند «چشم در راه» را به سطح ایده آل برساند.

منتقد جوان سینما هم چنین در مورد مستند «یک روز، یک زندگی» اظهار کرد: کارگردان در این مستند قرار است یک روز از زندگی یک پدر شهید را به ما نشان دهد؛ اما هیچ خصوصیت دیگری از این پدر شهید به ما نشان داده نمی شود.

یوسف زاده خاطرنشان کرد: مغازه های قدیمی و سنتی زیادی در محله های قدیمی شهر وجود دارد که دیوارهای آن پر از عکس می باشد، بنابراین باید ویژگی خاصی در این پدر شهید وجود می داشت که تبدیل به سوژه شود؛ اما این خصوصیت در وی دیده نمی شود.

یوسف زاده در پایان در مورد ما به ازای تصویری مستند عنوان کرد: مستند «یک روز؛ یک زندگی» مستندی مشاهده گر است؛ در این سبک نریشن نباید زیاد باشد و اگر تصویری به کار برده می شود باید در جهت نریشن قرار گیرد، در حالی که نریشن و ما به ازای تصویری در این مستند گاهی همخوانی ندارند.

 
تاريخ: ۱۳۹۵/۱۰/۶
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات سمتا
 کارگاه شناخت سینمای اخلاقی
تربیت مبلغ خواهران
ثبت نام جذب و گزینش
دوره مسیحیت
نقد فرق تصوف و دراویش
زمانبندی امتحانات بینش مطهر
فراخوان جذب، گزینش و ارتقاء رتبه
پاتوق داستان
ایپرسش
دانلود نرم افزارهای مرکز ملی پاسخگویی
فرم ارسال اخبار شما
لینکستان سایت‌های مرتبط
آخرین اخبار سایر خبرگزاریها
  صفحه اصلی  |   گزارش از مطالب  |   درباره ما  |   اخبـــار  |   دانلود نرم افزار 
Copyright © 2010. All rights reserved.
Developed by WebBox Portal