حساب کاربری | عضویت    امروز: ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر     
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
 خلأ اخلاق در تبلیغ دین پوشش داده شود
مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: مبلغان و سازمان های تبلیغی قبل از همه باید واجد اخلاق اسلامی باشند تا بتوانند با فعالیت های خود جامعه اسلامی را به سمت تعالی اخلاقی پیش ببرند.

 
 
 
 
 
 
 

به گزارش پایگاه فرهنگی تبلیغی رسالات، حجت الاسلام و المسلمین حسینی زهانی در جلسه مشترک با تعدادی از مدیران مدارس علمیه مشهد که ظهر امروز در اتاق جلسات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: پایش های ما نشان می دهد که طلاب علوم دینی در برخی عرصه ها هم چون موضوعات قرآنی و آشنایی با فرق انحرافی دچار ضعف هستند.

وی با اشاره به ضعف فرآیندها و دستورالعمل های سازمانی در زمینه جذب، آموزش، اعزام و جبران خدمات مبلّغان، گفت: تبلیغ دین در جامعه ما در حال حاضر به لحاظ رعایت هنجارهای اخلاقی جایگاه مطلوبی ندارد و از اشکالات متعددی رنج می برد.

مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: مبلغان و سازمان های تبلیغی قبل از همه باید واجد اخلاق اسلامی باشند تا بتوانند با فعالیت های خود جامعه اسلامی را به سمت تعالی اخلاقی پیش ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی زهانی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی خلأها و مسائل مغفول مانده در فعالیت های نهادهای دینی را مورد توجه قرار داده و با تجمیع و ادغام این مسائل و اولویت بندی آن ها بر اساس ظرفیت های موجود به دنبال رفع آن ها می باشد.

وی «بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی»، «اخلاق، خانواده و سبک زندگی»، «نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران» و «تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریان ها و فرق انحرافی» را چهار قطب دفتر تبلیغات اسلامی، متشکل از کارشناسان ارشد متخصص در موضوعات یاد شده معرفی کرد.

مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن اظهار نگرانی از رشد پیدایش فرق انحرافی در کشور، گفت: ما مبلغانی نیاز داریم که توانایی پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی عرفان های نوظهور را داشته باشند و از آخرین مسائل، روش ها و شبهات مرتبط با آن ها مطلع باشند.

وی «کارکرد محوری» و «مسئله محوری» را دو رویکرد کلی در آرایش سازمان های فرهنگی معرفی و اظهار کرد: سازمانی که رویکرد کارکردمحوری دارد، به مسائل موجود در جامعه اهمیتی نمی دهد، در حالی که نهادهای با رویکرد مسئله محور، خود را موظف به پیگیری و سرمایه گذاری برای حل معضلات موجود از طریق فعالیت های آموزشی، تربیتی، برگزاری کلاس، اردو و نمایشگاه می دانند و دفتر تبلیغات رویکرد خود مسئله محوری قرار داده است.

وی در پایان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان حوزه علمیه خراسان و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، عنوان کرد: این تفاهم نامه می تواند موجب ارتباط نزدیک تر طلاب و مدارس علمیه با دفتر تبلیغات اسلامی شود.

 
تاريخ: ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات سمتا
 کارگاه شناخت سینمای اخلاقی
تربیت مبلغ خواهران
ثبت نام جذب و گزینش
دوره مسیحیت
نقد فرق تصوف و دراویش
زمانبندی امتحانات بینش مطهر
فراخوان جذب، گزینش و ارتقاء رتبه
پاتوق داستان
ایپرسش
دانلود نرم افزارهای مرکز ملی پاسخگویی
فرم ارسال اخبار شما
لینکستان سایت‌های مرتبط
آخرین اخبار سایر خبرگزاریها
  صفحه اصلی  |   گزارش از مطالب  |   درباره ما  |   اخبـــار  |   دانلود نرم افزار 
Copyright © 2010. All rights reserved.
Developed by WebBox Portal