حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مؤمنی در گفت و گویی از انتشار فصلنامه تخصصی تبلیغ تحت عنوان «افق تبلیغ» خبر داد.
وی با تأکید بر لزوم انتشار یک مجله علمی با رویکرد تبلیغ گفت: با توجه به
اینکه در جامعه امروز، نیازهای تبلیغی، عرصهها، ابزارها و روشهای
تبلیغی نسبت به گذشته تفاوت اساسی پیدا کرده است، باید به تبلیغ به عنوان
مقوله تخصصی و علمی نگاه کرد و انتشار مجله علمی میتواند بستری برای
ارائه نوآوریها، اندیشهها و راهکارهای جدید تبلیغی باشد؛ از این رو،
معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مجوزهای لازم را اخذ نموده و
نشریه افق تبلیغ را منتشر مینماید.
رئیس گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن
بیان رویکرد تبلیغی این مجله تخصصی، به برخی محورهای آن اشاره و تصریح کرد:
این مجله با رویکرد "تبلیغ" منتشر میشود و به محورهایی مانند:
«راهکارهای تقویت و تعمیق باورهای دینی»، «روشهای ایمانافزایی در جامعه
معاصر»، «اصول و مبانی تبلیغ»، «روشهای تبلیغ»، «آسیب شناسی تبلیغ»،
«تبلیغ در ادیان و مذاهب»، «مطالعات تطبیقی تبلیغ»، «نوآوریهای تبلیغی»،
«ابزارهای تبلیغ»، «مخاطبشناسی در تبلیغ»، «مدیریت تبلیغ»، «سیره تبلیغی
پیامبران و اهل بیت(ع)»، «شیوههای تبلیغی مبلغان نخبه»، «اخلاق مبلغ» و
سایر موضوعات مرتبط با تبلیغ میپردازد.
وی ضمن دعوت از اندیشمندان و نویسندگان خاطرنشان کرد: از مقالات علمی که
دارای نوآوری و اتقان علمی در زمینههای تبلیغی باشند، استقبال خواهد شد؛
همچنین نویسندگان محترم میتوانند مقالات خود را به آدرس tabligh@dte.ir
ارسال کنند.
لازم به ذکر است که این مجله به صورت "فصلنامه" خواهد بود و تا پایان پاییز امسال اولین شماره آن منتشر خواهد شد.