حساب کاربری | عضویت    امروز: ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر     
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
تلاشی نو در راستای تحقق نیاز مبلغان روزآمد:
 راه اندازی اداره ی تبلیغ نوین در معاونت فرهنگی و تبلیغی
با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در طلاب و مراکز آموزشی حوزه علمیه وجود دارد و به منظور جذب نیروهای تخصصی تبلیغ در ابعاد مختلف آن،دفتر تبلیغات اسلامی( واحد مرکز) اقدام به راه اندازی اداره کل تبلیغ تخصصی نموده است وبا توجه به دیدگاه قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، موضوعاتی مانند «خانواده»، «اخلاق»، «حجاب و عفاف»، «آسیب های اجتماعی»، «تعمیق باورهای دینی»، «تربیت دینی کودک و نوجوان» از اولویت های جذب و اعزام مبلغان تخصصی است.
اباذر جعفری در گفت و گویی اهتمام دفتر تبلیغات اسلامی بر رشد تبلیغ را ارزشمند دانست و اظهار داشت: با توجه به این که این دفتر هدف اصلی خود را تبلیغ می داند، تلاش کرده که روند تبلیغ، یک روند رو به رشد باشد.

وی افزود: به همین جهت از ظرفیت های گوناگون برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) استفاده کرده است؛ راه اندازی اداره کل تبلیغ نوین در معاونت فرهنگی و تبلیغی یکی از این فعالیت ها بود که مورد توجه مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی قرار گرفت و به معاونت فضای مجازی، رسانه و هنر توسعه پیدا کرد.

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، تبلیغ تخصصی را یکی از جنبه های رشد تبلیغی خواند و تصریح کرد: در کنار ابعاد مختلف تبلیغ، توجه به تبلیغ تخصصی، یکی از دغدغه های دفتر تبلیغات اسلامی بوده است.

وی گفت: از همین رو، برای مواجهه تخصصی با تبلیغ در ابعاد مختلف آن، از حیث مخاطب، حل مسأله و نیز موضوع و محتوا، دفتر تبلیغات اسلامی اقدام به راه اندازی اداره کل تبلیغ تخصصی کرد که با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در طلاب و مراکز آموزشی حوزه علمیه وجود دارد، اداره کل تبلیغ تخصصی در تلاش است که به نیازهای مردم پاسخ خوبی ارائه دهد.

جعفری به تشریح فعالیت های ادارات این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: در این اداره کل با سه اداره در خدمت طلاب و عموم اقشار جامعه خواهیم بود، که «اداره جذب و ساماندهی مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی» یکی از این ادارات است که وظیفه شناسایی مبلغان متخصص، جذب و تشکیل پرونده تبلیغ تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی را بر عهده دارد.

وی با بیان این که به کارگیری و اعزام مبلغان متخصص موضوع بعدی است، افزود: با توجه به تفاوت های زیادی که در بستر سازی و ایجاد ظرفیت بین تبلیغ تخصصی و عمومی وجود دارد، «اداره اعزام مبلغان و گروه های تخصصی»، بستر سازی و اعزام این مبلغان متخصص را در دستور کار خود داده است.

* تدوین آئین نامه های جذب و به کارگیری مبلغان متخصص

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همچنین «اداره تبلیغ نخبگانی»، به عنوان یک رده بالاتر از تبلیغ تخصصی به بهره برداری از ظرفیت مبلغان نخبه می پردازد؛ این مبلغان، علاوه بر نخبگی در امر تبلیغ، در یکی از شاخه های علوم حوزوی تخصص دارند که این اداره کامل کننده تبلیغ تخصصی است؛ این سه اداره، در اداره کل تبلیغ تخصصی در خدمت طلاب و مبلغان خواهند بود.

وی گفت: با توجه به این که نگاه جدیدی به تبلیغ تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی وجود دارد و نیز با توجه به توصیه های رئیس محترم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و معاون محترم فرهنگی و تبلیغی دفتر که پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری صورت گرفته است، در حال آماده سازی آئین نامه های جذب و به کارگیری مبلغان متخصص هستیم که این آئین نامه ها به زودی تکمیل می شود.

* رونمایی از سامانه تبلیغ تخصصی به زودی

وی آسان سازی جذب و اعزام مبلغان را یکی از دغدغه های اداره کل تبلیغ تخصصی خواند و افزود: تمام تلاش ما بر این است که مبلغان مراحل جذب و ساماندهی تبلیغ خود را از طریق سامانه تبلیغ تخصصی که به زودی از آن رونمایی خواهد شد، انجام دهند و کمترین نیاز به حضور فیزیکی آن ها در دفتر تبلیغات اسلامی باشد تا فقط برای ارزیابی ها و نهایی سازی تشکیل پرونده تبلیغی یک جلسه در خدمت طلاب باشیم.

جعفری با بیان این که سعی ما بر این است که ظرفیت های جدیدی برای تبلیغ تخصصی ایجاد کنیم، اظهار داشت: از این رو، با راه اندازی سامانه های مختلف در حوزه تبلیغ تخصصی، هم دسترسی مردم به مبلغان متخصص و هم فرایند جذب و اعزام مبلغان را با دسترسی به سامانه های آنلاین تسهیل خواهیم کرد.

وی به موضوعات دارای اولویت دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: با توجه به دیدگاه قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، موضوعاتی در اولویت جذب و اعزام قرار خواهد داشت؛ موضوعاتی مانند «خانواده»، «اخلاق»، «حجاب و عفاف»، «آسیب های اجتماعی»، «تعمیق باورهای دینی»، «تربیت دینی کودک و نوجوان» از اولویت های دفتر تبلیغات اسلامی برای جذب و اعزام مبلغان خواهد بود.

مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی به اهمیت فعالیت گروهی اشاره و خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر سیاست دفتر تبلیغات اسلامی بر گسترش فعالیت های گروهی بوده است؛ از همین رو، اولویت ما بر ساماندهی تبلیغ بر مبنای گروه های تبلیغی خواهد بود اما جذب فردی نیز وجود دارد.
تاريخ: ۱۳۹۸/۹/۲
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات سمتا
نقد مسیحیت
نقد عرفان های نوظهور
پاسخگویی به شبهات مذهبی
دوره دانش افزایی خواهران
نقد فرق تصوف و دراویش
تربیت مبلغ خواهران
کارگاه مطالعات سینمایی
زمانبندی امتحانات بینش مطهر
فراخوان جذب، گزینش و ارتقاء رتبه
پاتوق داستان
ایپرسش
دانلود نرم افزارهای مرکز ملی پاسخگویی
فرم ارسال اخبار شما
لینکستان سایت‌های مرتبط
آخرین اخبار سایر خبرگزاریها
  صفحه اصلی  |   گزارش از مطالب  |   درباره ما  |   اخبـــار  |   دانلود نرم افزار 
Copyright © 2010. All rights reserved.
Developed by WebBox Portal