حساب کاربری | عضویت    امروز: ۱۳۹۷ جمعه ۲۹ تير     
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
پایگاه فرهنگی‌تبلیغی رسالات:
 نرم افزار احکام روانشناختی
نرم افزار احکام روانشناختی (تعامل روان شناسی با فقه) نرم افزاری حاوی 250 سؤال مشاوران و مراجعان است.
نرم افزار احکام روانشناختی (تعامل روان شناسی با فقه) نرم افزاری حاوی 250 سؤال مشاوران و مراجعان است که در حوزه مشاوره کتبی، مشاوره آنلاین، تلفنی، حضوری مطرح شده است و با فقه ارتباط داشته است که به مرور زمان جمع و برخی از آنها را با مشورت همکاران روان شناس حوزوی دانشگاهی انتخاب کردهایم. وبلاگ اگر به دنبال ها یافتن پاسخ احکام فقهی و شرعی موضوعات و مشکلات جدیدی 
که خانواده ها و جوانان با آنها در ارتباطند، هستید، این نرم افزار را از سایت تبیان دریافت کنید. . سؤالات موجود در این نرم افزار، به تدریج در انجمن گفتگوی دینی در نرم افزاری به نام «احکام تربیتی روانشناختی» ثبت شده است که با جستجوی کارشناسان بزرگوار انجمن احکام شرعی پاسخگویی شده است 
 
نرم افزار احکام روانشناختی
 
محتوای نرم افزار از موارد زیر تشکیل شده است: 
1. جوانان و نوجوانان 
2. ازدواج 
3. همسران 
4. فرزند پروری 
5. بانوان 
6. علم و پژوهش 
7. مسائل و اختلالات روان شناختی 
8. مشکلات و اختلالات جنسی 
9. وسواس 
10. روان شناسی قضایی و جنایی 
11. سایر موارد 
12. مراجع 
 
 
قابلیت های نرم افزار: 
 
 
ظاهر بسیار زیبا و گرافیکی 
حجم کم و اجرای سریع برنامه 
طبقه بندی مطالب برای راحتی مطالعه 
امکان جستجو در هر فصل یا در کل نرم افزار 
امکان پرینت گرفتن از هر سوال به صورت دلخواه 
ذکر ادرس سایت و شماره تماس تمامی مراجع تقلید 
 
 
 
نرم افزار مرتبط 
 
  توضیحات بیشتر
 
بسم الله الرحمن االرحیم 
هیچ کنجی بـی دد و بی دام نیست
جـز به خـلوتگاه حـق آرام نیست


نرم افزار احکام روان­شناختی
در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی و ایرانی




مقدمه
در عصری زندگی می­کنیم که غرب بعد از تحیر در لابه لای چرخ تکنولوژی، سرگردانی در امواج رسانه‌ها و گرداب علم­زدگیِ تجربی، به سوی معنویت باز گشته است. اکنون تحقیقات و فیلم‌های زیادی با موضوعات معنویت و دینداری ساخته می‌شود؛ «روان­شناسی دین»، که یکی از شاخه­های روان­شناسی­علمی (تجربی) روز است، بیش از هر زمان رو به مطالعه پدیده­های دینی و آثار روان­شناختیِ دین آورده‌است.
 
«روان­شناسی دینی» که علمی مستقل از روان شناسی علمی- تجربی، نه شاخه­ای از آن است، برای مطالعه رفتار و فرایندهای روانی با کمک از روش‌های معتبر و متعدد شناخت (تجربی، فلسفی، وحی، شهود و مکاشفات عرفانی) مایه­های خود را از منابع دینی می‌گیرد، بین متخصصان و مردم در سطح عملی و علمی محبوبیت پیدا کرده­است. ادبیات عرفانی فارسی، معنوی و عرفان جذابیت‌های زیادی برای بشر متمدن که در گرداب تشویش و اضطراب عصر حاضر گیر کرده­بود، پیدا کرده­است و سازمان بهداشت جهانی، علناً معنویت را یکی از ابعاد رشد در کنار بعد زیستی، اجتماعی و روانی مطرح کرده­است. 
 
غرب با مبانی «هستی شناختی»، «انسان شناختی»، «معرفت شناختی» و «روش شناختی» متکی بر تجربه‌اش، سال‌ها بشر را از حقایق زندگی واقعی (روح، وحی، آخرت اندیشی و خدا محوری) دور کرد و متأسفانه بسیاری از اندیشمندان مسلمانان، قرآن و اهل بیت را مهجور قرار دادند و دنبال رو آن‌ها شدند تا جایی که علم تجربی آن‌ها را که از خطا مصون نیست، همچون وحی در آغوش تحقیقات و کاربرد قرار دادند و به وحی خطاناپذیر بی­مهری کردند. از همه عجیب‌تر این که برخی مشاوران و روان­پزشکان، هنوز از خواب سنگین بیدار نشده­اند و دین و معنویت را توهّم، منبع خطاهای شناختی و نوعی عقب ماندگی می­شمارند و مراجعان خود را به دستوراتی خلاف دین، ترغیب می‌کنند، اینها نمونه ­هایی از آنهاست: 
 
تشویق به ترک مراسم عزای امام حسین(ع)، 
تجویز رابطه بی مرز دختر و پسر، 
دوستی بدون سکس با نامحرم برای رفع تنهایی و افسردگی، 
موسیقی لهوی، 
خوش­وبش­های بی­قید با همکار نامحرم برای افزایش تولید و تنش زدایی،
ماساژ درمانی توسط نامحرم،
فرار از هر محدودیت و الزام‌های (باید و نباید) دینی برای مهار اضطراب،
استمناء مهار شده،
آموزش روابط زناشویی توسط فیلم و عکس سکس،
ارتباط جنسی با عروسک‌های مصنوعی برای بالا بردن فهم جنسی و کاهش تنش جنسی برای افرادی که شرایط ازدواج را ندارند،
مشاهده فیلم‌های سکسی برای درمان سرد مزاجی
و... 

اسلام با دگم­اندیشی و تعصب و تلقید کورکورانه مخالف است. بیش از هر آیین و دینی ما را به تفکر و فهم حقایق، کشف مجهولات، کشف رابطه علّی و فهم اسباب و مسبّبات تشویق کرده است تا جایی که تفکر، تعلیم و تعلم را عبادت دانسته­است. شیعه با بهره­مندی از فلسفه اسلامی و حکمت متعالی برخلاف غرب کمتر با فراز و نشیب‌های دامنه­دار مواجه شده­است و الان نیز در جهان امروز علَم دارِ علوم دینی با توسعه روش تحقیق و استفاده از روش‌های معتبر شناخت (علاوه بر روش تجربه و حسی) است، چرا که روش تحقیق مادی­نگر با تعصب و تمسک به روش علمی تجربی، دایره شناخت را تنگ و بشر را از زندگی حقیقی و حیات طیبه محروم کرده­است.

در این میان روان­شناسی علمی-غربی که مایه­های حسی و پوزیتویستی در روش تحقیق و هستی شناسی، معرفت شناسی و انسان شناسی دارد، همچون علوم دیگر غربی، از زمان رنسانس در واکنش به اربابان مستبد کلیسا، گرفتار خروج از «جاده توحید» شده­است؛ به همین دلیل می‌بینم که برخی از آموزه­های روان­شناسی در سطح کاربرد و نظریه­پردازی، برخلاف شرع مقدس است، چرا که برخی از مکاتب روان­شناسی در سایه نظرپردازان ملحد رشد کرده­است.
اغلب مکاتب روان­شناسی از «اساس انسانیت انسان یعنی روح و اساس زندگی یعنی جهان آخرت» غافل بوده‌اند و انسان را به ذهن و زندگی را به مسیر تولد تا مرگ، تفسیر کرده‌اند.

امروز، خوشبختانه روان­شناسان مسلمان با الهام از وحی نقاط مثبت روان­شناسی غربی را می‌گیرند و ضعف‌ها را جبران می‌کنند. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، انجمن روان­شناسی اسلامی در قم طلایه­داران این حرکت مقدس هستند. از سویی دیگر «روان­شناسی اسلامی» با مایه منابع معتبر اسلامی (قرآن، روایات، سیره و عقل) به عنوان علمی مستقل (نه شاخه­ای از روان­شناسی علمی- تجربی) به برکت تلاش اندیشمندان حوزوی- دانشگاهی و دانشگاهیان متعهد در حال شکل گیری است. با توجه به نکات بالا بسیاری از روان­شناسان، مددکاران اجتماعی، روان­پزشکان و مراجعان تمایل دارند که دستور دین را بدانند و در جایی که بین آموزه‌ها، تکنیک‌ها، روش­های تحقیق و نظریه­های روان­شناسی با اصول و دستوراتی دین اصطکاک جدی و تعارض وجود دارد، نظر دین را به عنوان شاغول بی­عیب و جهت­نما برای حرکت در مسیر هدف غایی (خدا) اعمال کنند. «استفتائات و احکام روان­شناختی» موجود، به سهم و وسع خود، گام کوچکی برای رفع این دغدغه مهم است.


محتوای نرم افزار 
محتوای نرم افزار احکام روان­شناختی (تعامل روان شناسی با فقه) که در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی و ایرانی است شامل سؤال‌های مشاوران و مراجعان است که در حوزه مشاوره کتبی (نامه و ایمیل)، مشاوره آنلاین، تلفنی، حضوری مطرح شده است و با فقه ارتباط داشته­است که به مرور زمان یادداشت کرده‌ام و برخی از آن‌ها را با مشورت با همکاران روان شناس حوزوی- دانشگاهی استقراء کرده‌ام.
البته احکام خانواده در پرتو فقه اسلامى، اثر آیت­الله مکارم شیرازی 
را که برای مطالعه و دانلود در سایت این دو بزرگوار موجود است، برای تکمیل مطالعه خوانند محترم معرفی می‌کنم.(کلیک کنید و بهره مند شوید)

فهرست مطالب نرم افزار
نرم افزار احکام روان­شناختی (تعامل روان شناسی با فقه) از عناوین کلی زیر تشکیل شده است:
1. جوانان و نوجوانان
2. ازدواج
3. همسران
4. فرزند پروری
5. بانوان
6. علم و پژوهش
7. مسائل و اختلالات روان شناختی
8. مشکلات و اختلالات جنسی
9. وسواس
10. روان شناسی قضایی و جنایی
11. سایر موارد
12- مراجع

بازدیدکنندگان زیاد
سؤالات موجود در این نرم افزار، به تدریج در سایت اسک دین در تاپیکی به نام احکام تربیتی روان­شناختی وارد شد و با همکاری کارشناسان بزرگوار انجمن احکام شرعی پاسخگویی شده­است. این تاپیک در مدت کوتاهی نزدیک به 150000 بازدید کننده ­داشته ­است. یکی از ضعف‌های این پاسخ‌ها این است که پاسخ مربوط به نظر یک مرجع تقلید است و نظر همه مطرح نشده است که ان­شالله در تلاش‌های علمی بعدی جبران می‌شود. در واقع، اگر انجمن احکام می‌خواستند نظر همه را بیاورند با جدید بودن بسیاری از مسائل می‌بایست از مراجع استفتاء می‌کردند و تا رسیدن پاسخ همه سئوالات، از همین اندازه موجود هم بی بهره می‌شدیم.
 
تاريخ: ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات سمتا
ثبت نام جذب و گزینش
زمانبندی امتحانات بینش مطهر
دوره مسیحیت
نقد فرق تصوف و دراویش
فراخوان جذب، گزینش و ارتقاء رتبه
پاتوق داستان
ایپرسش
دانلود نرم افزارهای مرکز ملی پاسخگویی
فرم ارسال اخبار شما
لینکستان سایت‌های مرتبط
آخرین اخبار سایر خبرگزاریها
  صفحه اصلی  |   گزارش از مطالب  |   درباره ما  |   اخبـــار  |   دانلود نرم افزار 
Copyright © 2010. All rights reserved.
Developed by WebBox Portal