حساب کاربری | عضویت    امروز: ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور     
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
پایگاه فرهنگی تبلیغی رسالات:
 مصاحبه با حجه الاسلام و المسلمین مسعود عالی
الان در دنیا اگر بخواهند بچه ها را متناسب با ایده ای، خودشان تربیت کنند در مدرسه این کار را می کنند. ولی ما در دانشگاه گذاشتیم. در دانشگاه زور زیادی میزنیم بهره کمی می بینیم و همه می دانند که کار را داریم چپه انجام میدهیم چون دانشگاه بستره آماده ای نیست.

سوال :حاج اقا اول خودتون رو معرفی کنید؟

اهل تهران هستم متولد سال 1342 حدودا 50 سال دارم سه تا بچه دارم، دو تا دختر و یک پسر.  در سال 60 برای دیپلم به حوزه رفتم و تقریبا از یک سال بعدش تا 27 سال تدریس داشتم یعنی تمام دروس حوزه از جمله فلسفه و ادبیات و...  27 سال تدریس داشتم در دانشگاه هم حدواد 12 سال ارتباط داشتم به شکل های مختلف هم خودم رشته جامه شناسی رو تا کارشناسیش ادامه دادم هم به صورت تدریس و جلسات دیگر....

سوال :حاج اقا سن بچه های ما از 11 تا 16 سال است نهایتا تا 17 برای رده ها ی این سنی چه کارهای ضروری باید انجام شود؟

اولا بدون شک اگر ما بخواهیم تربیت صورت بگیرد، تو این سنین باید باشد. آنگونه که اهل بیت گفته اند ما اگر  بتوانیم تو این سن برای بچه ها کار تربیتی بکنیم برایشان می ماند. این باید به عنوان یک راهبرد اصلی در کار ما باشد که متاسفانه تا کنون نبوده و ای کاش در کشور یه جایی کلان می بود که می گفتیم ده سال دیگر می رسیم به آن که این هم وجود ندارد که یه جایی سرمایه گذاری کردن بعد ها ثمرش رو می بینند و ما از این جهت خیلی فقر داریم و یعنی جایی که خود اهل بیت گفتن از جهت دینی و از جهت تربیتی کسانی که تو علوم تربیتی هستن این رده سنی رو بهترین رده سنی برای تربیت می دانند.

دوم این که الان در دنیا اگر بخواهند بچه ها را متناسب با ایده ای خودشان تربیت کنند در مدرسه این کار را می کنند ولی ما در دانشگاه گذاشتیم. در دانشگاه زور زیادی می زنیم بهره کمی می بینیم و همه می دانند که کار را داریم چپه انجام می دهیم. در دانشگاه بستر، بستره آماده ای نیست چون شخصیت ها شکل گرفته  حال که همه تربیت ها آنجا دارد انجام می گیرد و این واقعیتی است که داریم مشاهده می کنیم. اگر ما در این رده سنی (11تا16) کار کنیم زحمتش کمتره و بهره ده ها برابر دارد.

سوم این که تربیت توی  این رده سنی مهارت میخواهد ما نیاز داریم که افرادی مهارتش رو ببینند اگر همین طوری بچه ها را دست کسانی قرار دهیم شاید ما در یه جاهایی ضربه بخوریم یعنی شاید نتیجه عکس بگیریم. همان طور که درصد ضریب تربیت پذیری بچه تو اون سن از جهت مثبتش خیلی زیاده جهته منفیش هم زیاده یعنی اگر برخورد بدی ببیند حال از مربیان خود، توی بی حوصلگی و....بر او اثر میگذارد.لذا شما اگر بخواهید تو این رده سنی کار بکنید در حد کانون خودتون یه الگویی انتخاب کنید.لذا افراد باید برای تربیت، اموزش مهارت را طی مدتی یاد بگیرند.تربیت مربی باید در اصل قرار گیرد مربی هایی که بتوانند هم با بچه ها کار کنند هم با اولیای بچه ها.

سوال:حاج اقا الان با توجه به اینکه تعداد ماهواره ها زیاد شده و در اکثر منازل هست باید چه کاری انجام بدیم که مردم از این ابزار استفاده نکنند؟

بحث گسترده ای رو مطرح کردید اما اگر اجمالا بخواهم توضیح دهم این است که هم جمع های مردم شناس هم آسیب شناس علما دور هم جمع شوند و نقشه ای برای این کار بکشند.

در یک کلمه اگر بخواهم بگم اگر شما یک چیزی بدست جوان ندهید نمی توانید از دستش چیزی بگیرید این کار زوری نیست مثله بچه ای که شما بخواهید به زور چاقوی تیز را از دستش بگیرید که گریه و لجبازی می کند و مشکل، درست هم نمی شود اما اگر چیزی به دستش بدهیم می توانیم آن را ازش دور کنیم.

در هر دوره ای چیز خاصی بوده حالا الان جذاب تر شده اگر شما مشغولیتی به جوان بدهید مثلا او را هیئتی کنید یعنی در یک جایی با جمعی ارتباط داشته باشد که اونجا و جمع بتوانند اشتیاق هایی درونش درست کنند.

لذا مهم ترین چیز این است که ما چه چیزی می خواهیم به او بدهیم که آن را ازش بگیریم و ما باید رو این فکر کنیم. در زمان جنگ جنگیدن یک مشغولیت بزرگی بود الان باید در همان رده های سنی(11تا16) یک تربیت هایی صورت بگیرد.

 منبع: سایت آیت الله احسانبخش

تاريخ: ۱۳۹۳/۶/۱۰
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات سمتا
کارگاه مطالعات سینمایی
دوره مسیحیت
نقد فرق تصوف و دراویش
تربیت مبلغ خواهران
زمانبندی امتحانات بینش مطهر
فراخوان جذب، گزینش و ارتقاء رتبه
پاتوق داستان
ایپرسش
دانلود نرم افزارهای مرکز ملی پاسخگویی
فرم ارسال اخبار شما
لینکستان سایت‌های مرتبط
آخرین اخبار سایر خبرگزاریها
  صفحه اصلی  |   گزارش از مطالب  |   درباره ما  |   اخبـــار  |   دانلود نرم افزار 
Copyright © 2010. All rights reserved.
Developed by WebBox Portal