حساب کاربری | عضویت    امروز: ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۰ مهر     
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
اداره هنر و رسانه خبر داد:
 نمایش و نقد فیلم "آرایش غلیظ"
بیستمین جلسه‌ی انجمن سینمایی طلاب خراسان رضوی با نمایش و نقد فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت‌الله، عصر روز شنبه، 22 فروردین‌ماه 1394 در اتاق جلسات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی تبلیغی رسالات، در ابتدای جلسه، یوسف‌زاده، کارشناس جلسه به معرفی فیلم و کارگردان پرداخته و بیان داشت: وارد شدن بیش از حد به برخی شخصیت‌های فرعی در فیلم به متن کلی اثر ضربه می‌زند. البته به نظر من کاراکتر مسعود خوب شخصیت‌پردازی شده بود و به شخصیت تبدیل شده و در سطح یک تیپ باقی نمانده بود. اما در کل این فیلم می‌توانست موفق‌تر باشد اگر آقای نعمت‌الله می‌توانست داستانش را درست‌تر و دقیق‌تر بیان کرده و برخی نکات را رعایت کند.

دردی‌زاده، یکی از حاضران در جلسه در مورد شخصیت‌پردازی در این فیلم گفت: به نظر من اصلاً آقای بهداد شخصیت‌پردازی نشده بود. فقط دو نفر از شخصیت‌های فیلم، آن هم فقط به صورت کلامی شخصیت‌پردازی شده بودند؛ آقای دکتر و آقای برقی!

وی افزود: کلّیت داستان خوب بود اما مهم این است که حرفی را که می‌خواهیم بزنیم، چگونه بزنیم؟! به نظر من کارگردان نتوانست شخصیت‌ها و روابط منطقی را طوری بچیند که حرف خود را به درستی بیان نماید.

دردی‌زاده ادامه داد: متأسفانه کارگردان‌های ما ضعف‌های هنری فیلم‌هایشان را با عبارت «ما کلاسیک فیلم نمی‌سازیم، مدرن می‌سازیم» توجیه می‌کنند. این مدرن‌نویسی آفت امروز سینمای ما شده است؛ مثلاً وسط فیلمی با این ریتم تند ناگهان یک منظره‌ی غروب آفتاب را نمایش می‌دهند!

آل حسن نیز بیان داشت: به نظر من این فیلم هم شبیه فیلم فارسی است و حتی از آن‌ها سطح پایین‌تر است چراکه آن فیلم‌ها در زمان خودشان حرفی برای گفتن داشتند و شخصیت‌ها در نقش خودشان جاافتاده‌تر بودند!

وی ادامه داد: به نظر من اگر بازیگران مشهور را از فیلم برداریم چیزی از فیلم نمی‌ماند و فیلم‌نامه کاملاً غیرجذّاب است و بیننده را به دنبال خود نمی‌کشاند.

حجت‌الاسلام آل حسن در نقد محتوایی خود از فیلم گفت: در این فیلم‌نامه 8-7 مورد گنجانده شده بود که هر کدام به تنهایی می‌توانست موضوع یک فیلم‌نامه باشد از جمله عشق و کلاه‌برداری. بهتر است فیلم روی یک موضوع تمرکز داشته باشد و آن را خوب پرورش دهد.

نقیبی، از حاضران در جلسه نیز در مورد فیلم گفت: نکته اولی که به نظر من فیلم می‌خواست برساند، ضربه خوردن از خانم‌های فیلم بود. تمامی افرادی که قرار بود از داستان فیلم نفعی ببرند از خانم‌هایی که در زندگی‌شان بوده ضربه خورده‌اند و به خاطر آن‌ها زندگی‌شان تغییر کرده است.

وی ادامه داد: ریتم موسیقی فیلم نیز بسیار نامتوازن و غیریکدست بود. شبیه فیلم «تو و من». انگار که یک آلبوم موسیقی را در فیلم پخش می‌کنند! موسیقی فیلم در فیلم‌های خوب دنیا آن‌قدر تنوع ندارد که در این فیلم داشت.

نبوی‌فر در مورد شخصیت‌های داستان گفت: تمام شخصیت‌های داستان منفی هستند، البته منفی خاکستری. این‌که همه‌ی انسان‌های یک جنبه‌ی روحانی و عبودیت دارند و گاهی به فکر این مسائل می‌افتند یک امر طبیعی است و از این لحاظ فیلم اشکالی ندارد. لذا رو به مثبت بودن یک شخصیت در یک فیلم به نظر من اشکالی ندارد.

پورسلطان نیز گفت: قصه‌ی داستان کلاسیک نیست که فقط یک داستان واحد داشته باشد و همه حول آن داستان واحد عمل نمایند. ما در این فیلم مجموعه‌ای از چند خرده‌پیرنگ داریم و همین باعث می‌شود شخصیت‌های داستان عمق یک شخصیت در یک فیلم کلاسیک را نداشته باشند. از دهه 50 به بعد ساختار فیلم‌ها به شکل مثبت به منفی بوده است؛ یعنی همه‌چیز خوب است و خراب می‌شود و یا منفی است و منفی‌تر می‌شود. فیلم رئال اجتماعی است.

 

 
تاريخ: ۱۳۹۴/۱/۱
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات سمتا
تربیت مبلغ خواهران
کوثر هدایت 98
کارگاه مطالعات سینمایی
نقد مسیحیت
نقد عرفان های نوظهور
پاسخگویی به شبهات مذهبی
زمانبندی امتحانات بینش مطهر
فراخوان جذب، گزینش و ارتقاء رتبه
پاتوق داستان
ایپرسش
دانلود نرم افزارهای مرکز ملی پاسخگویی
فرم ارسال اخبار شما
لینکستان سایت‌های مرتبط
آخرین اخبار سایر خبرگزاریها
  صفحه اصلی  |   گزارش از مطالب  |   درباره ما  |   اخبـــار  |   دانلود نرم افزار 
Copyright © 2010. All rights reserved.
Developed by WebBox Portal