حساب کاربری | عضویت    امروز: ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد     
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
حجت‌الاسلام و المسلمین عیسی‌نژاد :
 ما حمایت می‌کنیم اما کار اصلی را خود گروه‌ها باید انجام دهند
دومین جلسه‌ی هم‌اندیشی گروه‌های تبلیغی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد و تقدیم 12 مجوز فعالیت گروه‌های تبلیغی صبح روز دوشنبه 18 خردادماه 1394 در اتاق جلسات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان برگزار گردید.

به گزارش رسالات، در دومین جلسه‌ی هم‌اندیشی و تعامل گروه‌های تبلیغی فعال در خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد، معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مشهد نیز حضور داشت و پس از شنیدن سخنان و نقطه‌نظرات سرگروه‌های گروه‌های تبلیغی به پاسخ و تشریح مشکلات و مسائل و هم‌چنین فرصت‌های پیش‌روی گروه‌های تبلیغی در تعامل با دفتر تبلیغات اسلامی مشهد پرداخت.

وی با اشاره به سه تحول ایجاد شده در برنامه‌های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در اولین گام اساسی، دفتر تبلیغات اسلامی موفق شد بیش از 37 هزار نفر مبلّغ توانمند را در سراسر کشور شناسایی کرده و برنامه‌های تبلیغی آن‌ها را مدیریت و برنامه‌ریزی نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد به طولانی و پرزحمت بودن این پروسه اشاره کرده و ادامه داد: دفتر تبلیغات موفق شد سرمایه‌های برتر شیعه در حوزه‌ی تبلیغ و ظرفیت‌های تبلیغی ایشان را شناسایی کند و آموزش‌های لازم را برای ارتقای ایشان تدارک ببیند، به طوری که امروز این افراد در حوزه‌ی فعالیت خود شناخته شده و دارای شناسنامه‌ی کاری مشخص و نوعی برند هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، استانداردسازی تبلیغ دینی را دومین فعالیت و تحول اساسی در دفتر تبلیغات معرفی کرده و عنوان داشت: استانداردسازی یک مفهوم است که در دل آن هزاران فعالیت و پیچ و خم و باید و نباید وجود دارد که فقط یکی از این موارد تدوین سرفصل‌های آموزشی می‌باشد.

وی به توضیح فرآیند ایجاد اسناد بالادستی و تدوین مأموریت‌ها و راهبردهای دفتر در این مرحله پرداخت و تشریح کرد: نوع آموزش افرادی که در حوزه‌های مختلف بوده و با اقشار متفاوتی در ارتباط هستند متفاوت است، لذا در اعزام‌های تخصصی، با شناسایی مراکز هدف و ایجاد یک چارچوب مشخص، آموزش‌های تخصصی به عناون پشتیبان فعالیت‌های مبلغان در نظر گرفته شد تا اشکالات تبلیغ به حداقل برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد ادامه داد: سومین تحول در برنامه‌های دفتر را می‌توان نهاد‌سازی تبلیغ دینی در قالب گروه‌های تبلیغی دانست. گروه‌هایی که بعضاً به صورت خودجوش و بدون حمایت شروع به فعالیت کردند.

وی با تأکید بر اهمیت وجود چارچوب برای فعالیت تبلیغی گروهی اظهار داشت: قرار نیست شما کارمند دفتر تبلیغات شوید. ما تا حد امکان حمایت‌های مادی و معنوی از گروه‌ها خواهیم داشت اما کار اصلی را خود گروه‌ها باید انجام دهند.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی شعبه مشهد هم‌چنین به برخی بایدها و نبایدهای فعالیت‌های تبلیغی علی‌الخصوص در حوزه‌ی کار گروهی اشاره کرده و تأکید نمود: ما باید کار فرهنگی کنیم نه این‌که برای احزاب فعالیت‌ نماییم. جریانات سیاسی همه محترمند. ما هم جدا از جریانات روز نیستیم اما مأموریت و رسالتمان کار فرهنگی است و می‌بایست از این طریق تأثیرگذار باشیم.

وی ادامه داد: هرگز نباید به شیوع فرهنگ سنی‌ستیزی دامن بزنیم. حرف‌های تحریک‌آمیز و تحقیرآمیز در فعالیت‌های تبلیغی شما باید ممنوع باشد. شما فقط سیره‌ی اهل‌بیت علیهم‌السلام را بیان نمایید و مطمئن باشید که از این طریق به هدف خود خواهیم رسید. البته نباید اجازه بدهید که شیعیان نیز تحقیر بشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد در پایان تأکید کرد: شناسنامه‌دار شدن گروه‌ها بسیار  خوب است و به کار شما مشروعیت می‌دهد. البته برخی از اشکالات اجتناب‌ناپذیر است اما دارا بودن مجوز از دفتر تبلیغات یک حداقلی را برای فعالیت‌های شما ایجاد می‌نماید.

 

 
تاريخ: ۱۳۹۴/۳/۱۹
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات سمتا
تربیت مبلغ خواهران
کوثر هدایت 98
کارگاه مطالعات سینمایی
نقد مسیحیت
نقد عرفان های نوظهور
پاسخگویی به شبهات مذهبی
زمانبندی امتحانات بینش مطهر
فراخوان جذب، گزینش و ارتقاء رتبه
پاتوق داستان
ایپرسش
دانلود نرم افزارهای مرکز ملی پاسخگویی
فرم ارسال اخبار شما
لینکستان سایت‌های مرتبط
آخرین اخبار سایر خبرگزاریها
  صفحه اصلی  |   گزارش از مطالب  |   درباره ما  |   اخبـــار  |   دانلود نرم افزار 
Copyright © 2010. All rights reserved.
Developed by WebBox Portal