حساب کاربری | عضویت    امروز: ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ دي     
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
حجت‌الاسلام و المسلمین عیسی‌نژاد :
 ما حمایت می‌کنیم اما کار اصلی را خود گروه‌ها باید انجام دهند
دومین جلسه‌ی هم‌اندیشی گروه‌های تبلیغی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد و تقدیم 12 مجوز فعالیت گروه‌های تبلیغی صبح روز دوشنبه 18 خردادماه 1394 در اتاق جلسات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان برگزار گردید.

به گزارش رسالات، در دومین جلسه‌ی هم‌اندیشی و تعامل گروه‌های تبلیغی فعال در خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد، معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مشهد نیز حضور داشت و پس از شنیدن سخنان و نقطه‌نظرات سرگروه‌های گروه‌های تبلیغی به پاسخ و تشریح مشکلات و مسائل و هم‌چنین فرصت‌های پیش‌روی گروه‌های تبلیغی در تعامل با دفتر تبلیغات اسلامی مشهد پرداخت.

وی با اشاره به سه تحول ایجاد شده در برنامه‌های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در اولین گام اساسی، دفتر تبلیغات اسلامی موفق شد بیش از 37 هزار نفر مبلّغ توانمند را در سراسر کشور شناسایی کرده و برنامه‌های تبلیغی آن‌ها را مدیریت و برنامه‌ریزی نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد به طولانی و پرزحمت بودن این پروسه اشاره کرده و ادامه داد: دفتر تبلیغات موفق شد سرمایه‌های برتر شیعه در حوزه‌ی تبلیغ و ظرفیت‌های تبلیغی ایشان را شناسایی کند و آموزش‌های لازم را برای ارتقای ایشان تدارک ببیند، به طوری که امروز این افراد در حوزه‌ی فعالیت خود شناخته شده و دارای شناسنامه‌ی کاری مشخص و نوعی برند هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، استانداردسازی تبلیغ دینی را دومین فعالیت و تحول اساسی در دفتر تبلیغات معرفی کرده و عنوان داشت: استانداردسازی یک مفهوم است که در دل آن هزاران فعالیت و پیچ و خم و باید و نباید وجود دارد که فقط یکی از این موارد تدوین سرفصل‌های آموزشی می‌باشد.

وی به توضیح فرآیند ایجاد اسناد بالادستی و تدوین مأموریت‌ها و راهبردهای دفتر در این مرحله پرداخت و تشریح کرد: نوع آموزش افرادی که در حوزه‌های مختلف بوده و با اقشار متفاوتی در ارتباط هستند متفاوت است، لذا در اعزام‌های تخصصی، با شناسایی مراکز هدف و ایجاد یک چارچوب مشخص، آموزش‌های تخصصی به عناون پشتیبان فعالیت‌های مبلغان در نظر گرفته شد تا اشکالات تبلیغ به حداقل برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد ادامه داد: سومین تحول در برنامه‌های دفتر را می‌توان نهاد‌سازی تبلیغ دینی در قالب گروه‌های تبلیغی دانست. گروه‌هایی که بعضاً به صورت خودجوش و بدون حمایت شروع به فعالیت کردند.

وی با تأکید بر اهمیت وجود چارچوب برای فعالیت تبلیغی گروهی اظهار داشت: قرار نیست شما کارمند دفتر تبلیغات شوید. ما تا حد امکان حمایت‌های مادی و معنوی از گروه‌ها خواهیم داشت اما کار اصلی را خود گروه‌ها باید انجام دهند.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی شعبه مشهد هم‌چنین به برخی بایدها و نبایدهای فعالیت‌های تبلیغی علی‌الخصوص در حوزه‌ی کار گروهی اشاره کرده و تأکید نمود: ما باید کار فرهنگی کنیم نه این‌که برای احزاب فعالیت‌ نماییم. جریانات سیاسی همه محترمند. ما هم جدا از جریانات روز نیستیم اما مأموریت و رسالتمان کار فرهنگی است و می‌بایست از این طریق تأثیرگذار باشیم.

وی ادامه داد: هرگز نباید به شیوع فرهنگ سنی‌ستیزی دامن بزنیم. حرف‌های تحریک‌آمیز و تحقیرآمیز در فعالیت‌های تبلیغی شما باید ممنوع باشد. شما فقط سیره‌ی اهل‌بیت علیهم‌السلام را بیان نمایید و مطمئن باشید که از این طریق به هدف خود خواهیم رسید. البته نباید اجازه بدهید که شیعیان نیز تحقیر بشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد در پایان تأکید کرد: شناسنامه‌دار شدن گروه‌ها بسیار  خوب است و به کار شما مشروعیت می‌دهد. البته برخی از اشکالات اجتناب‌ناپذیر است اما دارا بودن مجوز از دفتر تبلیغات یک حداقلی را برای فعالیت‌های شما ایجاد می‌نماید.

 

 
تاريخ: ۱۳۹۴/۳/۱۹
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات سمتا
نقد مسیحیت
کوثر هدایت 98
نقد فرق تصوف و دراویش
تربیت مبلغ خواهران
کارگاه مطالعات سینمایی
نقد عرفان های نوظهور
پاسخگویی به شبهات مذهبی
زمانبندی امتحانات بینش مطهر
فراخوان جذب، گزینش و ارتقاء رتبه
پاتوق داستان
ایپرسش
دانلود نرم افزارهای مرکز ملی پاسخگویی
فرم ارسال اخبار شما
لینکستان سایت‌های مرتبط
آخرین اخبار سایر خبرگزاریها
  صفحه اصلی  |   گزارش از مطالب  |   درباره ما  |   اخبـــار  |   دانلود نرم افزار 
Copyright © 2010. All rights reserved.
Developed by WebBox Portal